Geen gepiep, dan kan ik nog wel verder achteruit’. Herken je die gedachte? Mijn auto is, zoals zoveel voertuigen, voorzien van parkeersensoren. En ik, net zoals zoveel mensen, vertrouw daar blindelings op. Dat ik dat beter niet had kunnen doen werd me half december pijnlijk duidelijk…
In een niet al te ruime parkeergarage zocht ik een plek. Vanwege de parkeersensoren lukt het me tegenwoordig om zonder enige problemen achterwaarts mijn auto in te parkeren. Zo ook deze dag. Wat ik niet gezien had was dat in de achterwand van de muur gedeeltelijk een opening was aangebracht waardoor de sensoren geen muur detecteerden. Nog een nadeel: de achterkant van de auto paste ook net niet in die opening van de wand. Het resultaat? Schade op de achterklep. Niet heel groot, wel heel lelijk. Ik zuchtte en zag het al helemaal voor me: ik zou wellicht een veel groter deel moeten laten spuiten met als gevolg hoge kosten. Ineens herinnerende ik mij een Carglass reclame, hadden zij het niet over het plaatselijk herstellen van schade?
Binnen een week reed ik naar de Carglass-vestiging bij mij in de buurt. Ze vertelden dat zij e.e.a. niet direct konden herstellen, maar ze zouden de schade opnemen waarna ik een offerte via e-mail zou ontvangen. En aldus geschiedde. Toen ik weer thuis was had ik al een offerte in mijn inbox. Snelle actie, Carglass! Voor slechts € 279,- all-in kon ik van deze lelijke schade verlost worden. Dat viel me alleszins mee. Via de e-mail kon ik direct zelf een afspraak plannen. Deze plande ik vervolgens in op 8 januari in Zwolle. Het viel me op dat in de offerte stond hoe lang het repareren zou duren, dat ik eventueel een fiets kon lenen en dat er Wi-Fi in de vestiging beschikbaar was. ‘Dat komt goed uit, ik neem mijn laptop mee en ga gewoon ter plekke aan het werk waardoor ik geen kostbare tijd verlies’.
De dag voor mijn afspraak spreekt een dame van Carglass, Gerlinde, mijn voicemail in. Ze adviseert me met een gewassen auto te komen voor het mooiste resultaat. Ze sluit af met de boodschap dat ze me graag morgen verwelkomt. Ik moet bekennen, ik was prettig verrast met deze attente voicemail!
Natuurlijk waste ik mijn auto, waardoor ik een paar minuten te laat de Carglass-vestiging binnenliep. Gerlinde stond me voor de balie al op te wachten, ze wist wie ik was en waarvoor ik kwam. Dat voelde al meteen als een fijn welkom. Ook vroeg Gerlinde me of ik wilde wachten. Of wilde ik misschien gebruik maken van de fiets? Ze bood me wat te drinken aan en vroeg me waar ik wilde zitten. Daarna zou zij de auto voor mij naar binnen rijden, de schade nogmaals bekijken en bij me terugkomen. Ik nam plaats en klapte mijn laptop open. Al snel stond Gerlinde weer voor me. Ze had de schade bekeken. Ze merkte op dat de schade meer was dan de eerder geconstateerde krassen, er bleek ook een klein deukje zichtbaar. Hierdoor had ik dus eigenlijk niet de juiste offerte ontvangen. Maar, afspraak is afspraak dus het geoffreerde bedrag bleef staan. Ook hadden ze op de motorkap wat krasjes gezien doordat er tijdens het wassen waarschijnlijk een korreltje zand was meegekomen. Ook hiervoor deed Gerlinde mij een interessant voorstel.
De medewerkers van Carglass gingen aan de slag met mijn auto en ik pakte mijn werk op in de klantenruimte. Gerlinde bracht me regelmatig een kop thee en maakte op een aangename manier een praatje met me. Persoonlijk, authentiek en oprecht geïnteresseerd in haar klant. Ik werd er helemaal blij van! De auto was eerder klaar dan verwacht. Gerlinde stelde voor met mij in de garage te kijken naar het resultaat. Het zag er werkelijk top uit! Ook al was het plaatselijk hersteld, je zag geen enkel verschil met de rest van de auto. Gerlinde merkte op dat de lichte lederen bekleding van mijn auto best besmettelijk was. ‘Gebruikt u het juiste product om dit mooi te houden? Mag ik u iets laten zien dat wij gebruiken?’ Gerlinde maakte een stukje leder schoon zodat ik kon zien wat het resultaat was van het product. Ik was verbaasd! Niet alleen over het resultaat maar ook over de prijs. Het flesje dat zowel voor onderhoud, verzorging als schoonmaak kon worden gebruikt, kostte een stuk minder dan al die andere flesjes die mijn man al in de garage had staan. Ik appte ‘m snel of hij er nog behoefte aan had, want in mijn beleving stond de garage er vol mee. Ik glimlachte toen hij aangaf dat alle andere flesjes leeg waren en bedacht me meteen dat we het komende weekend een mooi klusje hadden: de garage opruimen! ‘Doe mij maar zo’n flesje erbij, Gerlinde, dat gaat zeker van pas komen’.
Nadat ik had afgerekend, kreeg ik keurig een mapje met de factuur, het garantiebewijs en een flyer met nuttige, relevante informatie. Gerlinde kwam achter de toonbank vandaan, gaf me een hand en bedankte mij voor het in Carglass gestelde vertrouwen. Ik reed met een tevreden gevoel, een fijne fles onderhoudsmiddel en een grote glimlach op mijn gezicht richting huis. Autoschade doet altijd zeer, maar op deze manier duurt de pijn wel een stuk minder lang!
Goed gedaan Gerlinde!